A A
RSS

Hrana și inteligența

Joi, Nov 27, 2008

Health, Sanatate

Mâncarea ne afectează
inteligența?

Legătura dintre sport și sănătate o cunoaștem cu toții. Mișcarea, de orice fel, nu face decât să întărească organismul și să întârzie apariția efectelor nedorite ale bătrâneții. Deci, dacă vrei un corp sănătos și bine proporționat alege sportul. Dar dacă vrei o minte brici, o capacitate ridicată de concentrare sau performanțe intelectuale de invidiat…păi atunci trebuie să incluzi în hrana zilnică anumite alimente.

Da, contează ce mânânci. Ceea ce consumi îți influențează coeficientul de inteligență, buna funcționare a scoarței cerebrale, capacitatea de memorare sau puterea de concentrare.

Iată ce ar trebui să ai pe masă și ce reguli ar trebui să respecți:

  • ficatul de pui conține fier
  • ouăle asigură buna funcționare a celulelor nervoase, dar nu trebuie consumate în exces
  • spanacul crește capacitatea de concentrare
  • ciocolata neagră, în cantități mici, rezolvă problemele inimii
  • fructele, bogate în antioxidanți și vitamine, sunt obligatorii în fiecare zi (banane, afine, mure, căpșuni, mere, ananas, citrice, struguri, pepene galben)
  • fructele de mare combat oboseala intelectuală
  • urzica, soia, salvia, ghimbirul, uleiul de măsline, germenii de grâu stimulează gândirea
  • peștele conține acizi omega 3, stimulează memoria și e indicat cel puțin o dată pe săptămână
  • ceaiul verde stimulează activitatea cerebrală
  • cerealele integrale consumate dimineața pun în mișcare creierul și oferă energie
  • mierea, laptele de capră, nucile, ceapa, migdalele cresc performanțele intelectuale și oxigenează creierul
  • carnea de vită, usturoiul, fasolea uscată contribuie la buna funcționare a scoarței cerebrale
  • ceaiul de chimen este ideal pentru stimularea gândirii creative
  • carnea de vită, pește, pui, miel, consumată cu pauze și în cantități moderate, este recomandată pentru rapiditate în asimilarea informației. Evită carnea prăjită!
  • laptele de la sânul mamei crește IQ-ul copiilor.

Important este nu numai ce mânânci, dar și cum. Ajută-ți organismul și mestecă bine alimentele, în caz contrar energia se consumă pentru digestie. Micul dejun în fiecare zi și mesele regulate mențin creierul în formă. Câteva mișcări dimineața după trezire duc la asimilarea rapidă a calciului din hrana consumată, ceea ce determină, la final, dezvoltarea capacității intelectuale. Acordă atenția cuvenită siestei după fiecare masă – relaxarea încurajează dezvoltarea celulelor creierului.

Nu puteau lipsi, evident, câteva interdicții: renunță complet la aditivii alimentari, la alimentele care conțin E-uri și conservanți. Țigările, alcoolul, grăsimile și chiar stresul sau viața dezordonată nu au cum să-ți fie benefice.

Câte dintre alimentele menționate mai sus fac parte din dieta ta zilnică?

VN:F [1.0.8_357]

1 Comments For This Post

  1. simona Says:

    A manca sanatos inseamna a consuma cat mai multe produse naturale. Doresc sa anunt ca s-a deschis primului magazin de produse ecologice din Cluj-Napoca. Strada Sextil Puscariu, nr. 1-3, langa Casa Matei.

    Pofta Buna!

    VA:F [1.0.8_357]
    Rating: 0.0/5 (0 votes cast)

Leave a Reply