A A
RSS

Hrana la sală

Lun, Feb 2, 2009

Sport & Fitness

Alimentația corectă înainte și după sală

Mersul regulat la sală necesită anumite obligații din partea ta. Alimentația și somnul sunt extrem de importante dacă vrei să-ți refaci structura musculară, să te încarci cu energie sau pur și simplu să faci față efortului fizic.

Ziua în care ai antrenamente trebuie să beneficieze de un orar special:

  • hrana de la micul-dejun este consistentă, pentru a oferi energie pe parcursul întregii zile (cereale, ouă, lapte, ceai, brânzeturi)
  • pentru prânz alege o mâncare sănătoasă, bogată în carbohidrați (pâine, orez brun, paste făinoase, carne, cartofi). Evită carbohidrații răi: orez alb, făina albă, gogoși, prăjituri, pâine albă, cereale rafinate, etc.
  • înainte cu 1 oră de a merge la sală poți mânca un sandwich cu brânză și carne, orez cu legume, un baton de cereale integrale sau un fruct
  • în timpul antrenamentului este obligatorie hidratarea. Apa este cea mai indicată dar poți consuma și băuturi care au în compoziția lor apă și minerale. Cantitatea de 500 ml este suficientă
  • după ora de fitness (la o distanță de 1-2 ore) este bine să iei o masă bogată în compuşi nutritivi (carne, legume, peşte, orez).

Ceea ce trebuie să reții este faptul că pentru a face față efortului fizic este nevoie să te alimentezi corect, altfel nu vei avea energie pentru a duce la bun sfârșit exercițiile. Corpul cere combustibil, iar dacă nu are caloriile pe care să le consume nu va rezista.

Ideea că nu mănânci nimic înainte sau după sală pentru a nu te îngrășa, este foarte greșită. Înainte de ora de antrenament ai nevoie de carbohidrați care trec repede în sânge și prin asimilarea cărora îți este asigurată energia de care ai nevoie. În lipsa acestora aportul energetic va fi mai redus, iar performanţele mai slabe.

Nici somnul nu trebuie neglijat. Rolul său în dieta celor care practică sportul este esențial, ajutând la refacerea structurii musculare și a organismului.

Fie că e vorba de exerciții pentru întreținerea organismului, pentru dezvoltarea masei musculare sau pentru relaxare, antrenamentele nu vor avea niciodată efectul scontat dacă nu îți echilibrezi alimentația și întreg stilul de viață.

Cât de frecvent mergi la sală/faci sport? Câtă importanță acorzi alimentației pe perioada întreținerii organismului prin sport?

 

 
 
 

 

VN:F [1.0.8_357]

Leave a Reply