A A
RSS

Dieta

Lun, Feb 9, 2009

Dieta & Nutritie

 

Adevăr sau fals în curele de slăbire

Despre curele de slăbire s-a scris mult, s-au lansat multe teorii și s-au dezvoltat multe concepții greșite. Rețetele pentru a slăbi în greutate sunt numeroase iar sfaturile pe care le primești din toate părțile te debusolează.

Majoritatea femeilor includ cura de slăbire la categoria ”chin”. Poate și pentru că informațiile care gravitează în jurul acestor acțiuni sunt false și total eronate. Iată ce trebuie să iei în calcul și ce trebuie să eviți când începi lupta cu kilogramele.

  • Masa de seară îngrașă. Este adevărat faptul că masa copioasă luată seara, înainte de o perioadă de repaus de 8 ore, nu ajută deloc. Pe durata somnului corpul nu are nevoie de energie. Însă dacă te culci cu senzația de foame nu te vei putea odihni. Soluția este să consumi un fruct sau o gustare ușoară înainte cu 1 oră de culcare.
  • Dieta dură este eficientă. Majoritatea femeilor nu au încredere în rețetele simple, pe care le poate aplica oricine. De aceea caută soluții drastice și diete complicate, având impresia că doar chinuind corpul vor putea slăbi. Greșit! Aceste diete care impun eliminarea unor grupe alimentare lipsesc organismul de o mulțime de nutrienți importanți și conduc rapid la abandonare. Rezultatele pot fi vizibile pe termen scurt însă revenirea la o alimentație obișnuită distruge tot efortul depus. Și apoi, un program eficient de slăbit înseamnă să mănânci echilibrat și sănătos.
  • Mâncarea între mesele principale este dăunătoare. Fals. Câte o gustare ușoară între cele 3 mese este recomandată, pentru menținerea metabolismului activ și pentru a nu te înfometa până la masa principală. Este chiar indicat să mânânci des și puțin.
  • Grăsimea este ceva rău. Orice aliment în exces dăunează, deci și grăsimile. Însă toți avem nevoie în organism de o cantitate normală de grăsimi. Anumite grăsimi sunt chiar indicate, necesare și benefice.
  • Consumul mare de apă ajută la slăbit. Apa este un element esențial pentru un stil de viață sănătos. Însă doar un consum mare de apă nu garantează că vei slăbi. Eventual, poți înlocui sucurile care conțin zahăr cu apa plată.
  • Se poate slăbi și fără sport. Greșit. Combinarea dietei cu exercițiile fizice este cea mai bună metodă de a da jos kg în plus, de a-ți păstra sănătatea și de a-ți menține pielea viguroasă.
  • Înfometarea slăbește. Nimic mai fals. Hrănirea este un instinct primar, deci senzația de foame nu poate fi controlată foarte bine. Dacă eviți să mănânci mult timp, la un moment dat te vei îndopa cu tot ce găsești în cale. Efectul poate fi chiar îngrășarea organismului. Este foarte important să nu sari peste mese, mai ales peste micul dejun.
  • Renunțarea la alimentele preferate slăbește. Dacă interzici cu desăvârșire anumite produse din hrana zilnică, iar într-o zi în care te simți mai slab faci exces din respectivele alimente, dieta nu mai are niciun efect. Este indicat să guști cu măsură, din când în când, tot ceea ce îți place.

Ce trebuie să reții și mai ales să aplici este faptul că singura metodă prin care poți da jos kilogramele este să arzi mai multe calorii decât primești. Moderația este cheia pentru un regim de slăbire de succes iar sportul nu trebuie să lipsească din viața de zi cu zi.

Ce fel de regim alimentar preferi? În ce tipuri de diete ai încredere?

VN:F [1.0.8_357]
Rating: 10.0/10 (1 vote cast)

1 Comments For This Post

  1. Gabriela Sandu Says:

    Interesant…

    VA:F [1.0.8_357]
    Rating: 0.0/5 (0 votes cast)

Leave a Reply