A A
RSS

Alimente antiîmbătrânire

Lun, Oct 27, 2008

Dieta & Nutritie

Tinerețe fără bătrânețe?

Bătrânețea este o etapă la care, inevitabil, toți ajungem. Degeaba apelăm la operații estetice, degeaba încercăm să arătăm la 70 de ani ca la 20. E puțin… imposibil! Vârsta a treia vine cu sănătate șubredă, boli, medicamente, singurătate, putere de muncă slăbită, riduri, pierderi ale memoriei, scăderea activității cerebrale. Există, totuși, o bucurie pe care ne-o putem provoca noi înșine, încă din tinerețe – starea de bine, buna dispoziție, sănătatea.

Este adevărat. De felul cum ne hrănim pe parcursul vieții depinde starea de sănătate la bătrânețe. S-a constatat că o alimentație bogată în antioxidanți, o dietă sănătoasă și o viață echilibrată sunt măsurile ideale pentru stoparea fenomenului de îmbătrânire precoce. Cu toții îmbătrânim, dar este esențial să îmbătrânim sănătos.

Cauza îmbătrânirii corpului o reprezintă degenerarea celulelor. Fiecare celulă are o viață limitată și odată cu reproducerea ei, se deteriorează. Pentru ca celulele noi care apar să fie puternice este necesar ca organismul să fie hrănit cu alimente nutriționale potrivite, ce conțin antioxidanți. Alimentația este un factor extrem de important pentru persoanele care s-au hotărât să întârzie apariția semnelor de îmbătrânire.

Un stil de viață de invidiat trebuie să includă următoarele principii:

  • consumul de produse naturale în fiecare zi (legume, fructe proaspete)
  • vitaminele A (caise, morcov, spanac, lapte, unt), C (căpșuni, broccoli, ardei, kiwi, conopidă, pătrunjel), E (soia, ciocolată, ulei din semințe), zinc (cereale integrale, carne de vită, semințe de dovleac), seleniu (pește, carne, ou)
  • preferabil consumul de carne de vânat sau carne albă
  • ouăle, laptele și peștele să fie nelipsite din dietă
  • hidratarea cu apă a organismului, aprox. 2l/zi. În acest fel se elimină toxinele din corp, pielea întinerește, organismul se curăță
  • evitarea excesului de cafea, sucuri carbogazoase, țigări
  • prepararea hranei la temperaturi nu foarte ridicate, renunțarea la prăjeli
  • evitarea alimentelor care conțin E-uri, coloranți, stabilizatori, zahăr
  • respectarea orelor de somn sau, cel puțin, respectarea echilibrului între muncă, odihnă și timp liber
  • practicarea oricărui tip de sport, în mod regulat. Sportul este cheia longevității
  • adoptarea unei gândiri pozitive. O persoană în vârstă, optimistă, are șanse scăzute în dezvoltarea bolilor de inimă.

Printre alimentele care întârzie apariția semnelor de îmbătrânire se numără iaurtul, roșiile, conopida, fulgii de ovăz, peștele, usturoiul, mierea, nucile. Acestea nu trebuie să lipsească din hrana de zi cu zi deoarece oferă energie și regenerează celulele.

Îmbătrânirea organismului este un fenomen natural și ireversibil. Oricât de mult am vrea să-l evităm este imposibil. Ceea ce putem face este să-l întârziem și să încercăm astfel să rămânem tineri cât mai mult timp. Alimentația corectă, sportul și odihna ne mențin corpul într-o stare energică și ne protejează sănătatea.

Cum faceți față provocărilor oferite de trecerea timpului? Prin ce metode vă mențineți tineri cât mai mult timp? Ce alimente consumați pentru regenerarea celulelor?

VN:F [1.0.8_357]

Leave a Reply